2009/08/19

发霉啦

从前有一家八卦IT网站叫做煎蛋,这个网站报道的新闻很低俗,但是我很喜欢。

最近它频繁的报道国外一家叫做FMyLife的网站,这家网站主要关注的是大家在日常生活中的糗事,每个人都可以把发生在自己身上的糗事发布出来,然后接受大家的检阅,博大家一笑,苦了我一个,幸福全世界。

煎蛋上的小编天才的把FMyLife翻译为"发霉啦",正所谓信达雅,只可意会,不可言传。我不知道国内是否有类似的网站,不过我对发生在老外身上的种种糗事还是比较感兴趣的,忍不住翻译几篇来练练手。

Today, I was at the laundromat doing my clothes when I noticed a cute guy next to me. I tried to be a ninja and sneak my sock into his basket so I could start a conversation with him. He saw me. FML

我今天到洗衣店洗衣服的时候看到一个帅哥,他离我很近,我变身为忍者并把我的袜子偷偷塞进他的篮子,这样就可以借机和他搭讪。结果竟被他看到了。FML

Today, I was at my school's spaghetti dinner with my family. My brother shook up my mom's soda, as a prank. My entire class witnessed my mom waving around an overflowing Diet Coke while my dad yelled, "Come on, put your mouth on it! Suck it! Suck it, Kathy!!" FML

今天我和我的家人在学校餐厅吃饭,我的小弟弟总是抢妈妈的饮料玩,为了躲开他,妈妈的可乐不小心溢出了杯子,爸爸高呼,"凯西,快用嘴舔,舔干净,别流出来,赶紧的!!"这个时候,全班同学都在看着我们。FML

Today, I lost a bet with my girlfriend. I now have to wear a shirt saying "Worlds Smallest Penis" everywhere I go for a month. FML

我今天打赌输给了女友,被迫在一个月的时间内每天穿着同一件T恤,在这件T恤上面写着"我有一个小鸡鸡"。FML

Today, I asked a woman where her beautiful accent was from. The woman stared at me for a while. Then her daughter told me that the reason her mother talked like that was because she had a stroke a few months ago. FML

今天我问一位阿姨她的口音是哪个地方的,结果她瞪了我一眼。后来她的女儿告诉我说,是因为几个月前的一次中风才导致她母亲这样说话的。FML

没有评论: